Baby McGyver

Standaard

Afbeelding

Het is weer de fase van uitkijken waar ik loop en wensen dat ik ogen op m’n rug heb. Of misschien van die facetogen, zoals een bromvlieg of spin ofzo. Dochter is nu al geen poppenmoedertje. Braaf ergens blijven zitten spelen met een paar blokjes: no way. Anna is een dolle puppy die van alles in haar mond propt en er dan in een sneltreinvaart op handen en voeten mee vandoor gaat. Soms gaat ze voor je zitten en kijkt je aan met  slof/speelgoed/papier etc. nog in haar mond alsof ze wil dat je het afpakt en ‘apport’ zegt.

Ze ontwikkelt een soort van voorliefde voor een plastic tomaat van de Albert-Heijn keukenmini’s die leuk stuitert-op zich niks mis mee- en stopcontacten. Hoewel die tegenwoordig beveiligd zijn ben ik er toch niet gerust op. Ook kauwt ze graag op speelgoedauto’s en – treinen van broer, tot zijn grote frustratie. En ze probeert te traplopen. Dit ontdekte ik te laat. Omdat ik, sufferd, even snel in een pan ging roeren en toen een bons, gevolgd door luid gekrijs, hoorde en een onderstebovengerolde baby met een bult op haar voorhoofd aan trof bij de onderste tree. Ik zeg het nu wat luchtig, maar allicht stond mijn hart een paar tellen stil en heb ik er nu weer een stel grijze haren bij. Gelukkig viel het allemaal mee.

Louie’s klimambities zijn nog steeds redelijk beperkt, en op de en of andere manier was het makkelijker hem in de gaten te houden toen hij nog rondkroop. Maar Anna is een  kruising tussen een baby-McGyver en Spiderman. Soms denk ik wel eens dat ze stiekem aan het ontwerp van een superkatapult werkt of bedenkt hoe je het best met lakens uit het raam klimt. Ik kan dus momenteel weinig tot niks doen in huis wanneer mevrouw rondscharrelt, tenzij ik haar in de box zet waar ze zich vastgrijpt aan de spijlen en een soort van hiphopdansje doet, in combinatie met boos gejammer omdat ze eruit wil. Heb ik geluk, dan gaat ze braaf spelen.

We moeten erg om haar lachen en zeggen voor de grap dat ze later vast lid wordt van het Super-G skiteam of, inderdaad, Spiderwoman. Maar de kans bestaat natuurlijk dat ze, eens wat ouder, toch om zo’n enge Baby-Born pop vraagt en gewoon in het zand taartjes bakt (Dat leek me zo heerlijk. En ik dan met de picknick er naast. Maar met Louie lukte het niet en mevrouw smeert ‘m ook gewoon). Wat het ook zal zijn, ik laat haar maar, ondertussen brandt het eten aan, blijft de krant ongelezen en in plaats van theetje drinken wil ze apenkooien met mama. Ook prima. En ondertussen probeer ik vooral geen verwachtingen te koesteren.

Over carolinelikescoffee

37-jarige, dromerige en chaotische, koffie- en rodewijndrinkende,rotan-en poep-op-de-stoep hatende liefhebber van comfortfood, singer-songwriter- en klassieke muziek maar ook een goede johnnenbeat op zijn tijd, die guilty pleasures vindt in candlelight romans en roddelboekjes ,als reservebelg per ongeluk in Antwerpen belandde maar wel van nieuwe plekken ontdekken houdt, vindt dat ze nodig weer aan yoga moet doen en ooit het paardrijden weer wil oppakken, uit nood maar is gaan fietsen en lopen, de deugden van het internetshoppen heeft ontdekt maar ook graag boetieks binnenloopt, of boekenwinkels, echtgenote van haar allerliefste, moeder van een zoon van vijf en een dochter van drie-my pride and joy- schrijver; eerst mijn beroep, en nog steeds iets dat bij me hoort.

Geef een reactie

