Aside

Afbeelding

Ik maak niet graag reclame, maar nu even wel.

Onze koffie was weer eens op. Ik heb normaal een vast adres waar ik bonen bestel, maar een poosje terug kreeg ik een tip van de buurvrouw die iemand kent die zelf bonen brandt. Daar moest ik het fijne van weten en zo kwam ik terecht op de website van Cordon Coffee, een onafhankelijk branderijtje in Antwerpen.

Mijn interesse was onmiddellijk gewekt door het idee van iemand die zo graag met koffie bezig is dat hij bij gebrek aan plaats de bonen maar op zijn slaapkamer brandt, zoals te zien is op het filmpje op de site, en zo besloot ik een paar zakjes te bestellen. Die werden mij hoogstpersoonlijk afgeleverd door Koen, de Koffiebrander, die naast kennis over koffie inmiddels vast ook over een goede conditie beschikt: Zijn bestellingen liever ie per fiets.

Ik zou kunnen vertellen wat Koen allemaal weet over koffie en toebehoren om de lekkerste kopjes te kunnen zetten. Over waar zijn bonen vandaan komen. Maar dat laat ik liever aan hemzelf over. Wat ik vooral leuk vind om te vermelden is dat hij absoluut bezeten is van koffie, enthousiast kan vertellen, en je ook echt waar voor je geld geeft:  zijn bonen zijn vers gebrand, van hem geen zakken die al maanden op kopers staan te wachten. Je kunt kiezen uit zes soorten, of je ze al dan niet gemalen wilt hebben, en op welke manier-omdat dit van belang is voor het apparaat dat je gebruikt. Desgewenst krijg je ook een hele uitleg over koffiezettechnieken.  Ik vind: iemand met een dergelijk geweldig initiatief moet je steunen. Ik heb vandaag mijn eerste kop Indonesia Mandheling op, en ja, zijn koffie is ook nog eens echt goed.

Kijk zeker eens op de site: http://www.cordoncoffee.com

Geef een reactie

